Mi mennyi? Többcsatornás adományszervezési kampány mérése (tipp)

Egyszerre küldök e-mailt, direct mailt, és felhívom a potenciális támogatót? De hogyan mérjem az eredményességet? Külön-külön? Honnan tudom, hogy melyik a hatékonyabb, egyszerre megkeresni valakit több csatornán, vagy egymás után? Milyen a hosszútávú eredménye a többcsatornás módszernek? Több-e az értéke a többcsatornás támogatónak, mint az egycsatornásnak?

Social NetworkingPeter Schoewe, a Donordigital-tól (Analitikus igazgató, Mal Warlwick Donordigital) előállt egy rövid összefoglalóval a többcsatornás adományszervezési kampány mérési lehetőségeiről, mert szerinte a hagyományos megtérülési mutatóval, a ROI-val (Return of Investment) eredményeink torzulhatnak, elcsúszhatnak.

Peter Schoewe javaslata szerint induljunk más irányba, mint szoktunk. És kövessük a lépésjavaslatait:

  • legelőször a célt határozd meg
  • kezd a ROI ‘I”-jével, azaz az Investmenttel: mennyit akarsz befektetni?
  • értsd meg a ROI “R”-jét, azaz számold ki a megtérülési időt (returns)
  • mérd együtt a különböző csatornák megtérülését, az összes fundraising aktivistást együtt  az összes megtérüléssel

Peter Schoewe analízise elmagyarázza, hogyan tudod használni ezt a keretet. Érdemes megjegyezni, hogy mind a direkt, mint az indirekt költségekkel számolni kell.

Konkrét tippek

  • Így számoljunk: összes adományszervezési költség/összes bevétel  = ROI többcsatorna (pl.valakikre költök DM, Phone, emailt, bevétel jön mindenhonnan, akkor ezt egybe számoljuk) de vessük össze egy másik csoporttal, akiknek külön csak DM-et küldtem, vagy csak telefonon kerestem meg.
  • Mérjünk: például nem tudjuk eldönteni, hogy online vagy DM? Nézzünk 3 évet és vessük össze: adomány gyakorisága, összege, fizetési hajlandóság első és második adományozásnál, LTV (life time values) és nézzük meg, melyik a jobb.
  • Teszteljünk: küldjünk DM-et online donornak és fordítva, aztán vessük össze az eredményeket.

Peter Schoewe megállapítása alapján például a DM donor többet ad, magasabb a második adományozási hajlandósága is, de az online támogató tovább marad velünk.

A teljes tanulmány letölthető innen:

 http://donordigital.com/download-whitepaper-3/

http://www.npengage.com/nonprofit-research/measuring-roi-multichannel-fundraising/

{liza}

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s