Legjobb e-mailtárgyak kerestetnek

ajtok5 tipp a legjobb tárgy megtalálásához, avagy út az ideális ajtóhoz

Az átlagos e-mailhasználó 150 e-mailt küld el és 72 e-mailt kap naponta a Radicati Group kutatása szerint. Ha ehhez hozzáadjuk azt a statisztikát, hogy minden negyedik adománykérő e-mailből adomány is születik, akkor gyorsan el is döntöthetjük, hogy beszállunk ebbe a versenybe , megküzdünk az olvasók figyelméért és lenyomjuk a többi 71 e-mailt.
Mi alapján nyitjuk meg az e-maileket? A döntésünk függ attól, hogy kitől kapjuk az üzenetet, hogy az író milyen gyakran és milyen témában ír nekünk, hogy mennyire állunk közel egymáshoz, hogy milyen e-mailcímet használ, de ami az egyik legfontosabb, hogy mi az e-mail tárgya.

Legfontosabb öt dolog, amit tárgyíráskor figyelembe kell venni + MailChimp statisztikája:

1. kerüljük a spam-szerű kifejezéseket
Ilyenek például az “ingyenes”, “vásárolni”,”fontos”, “sürgős”. Keressünk rá, hogy az országunkban, a nyelvünkön melyek ezek a szavak. A legtöbb tömeges levélküldő program már ki is írja nekünk, jelzi, ha a megadni kívánt tárgy valószínűsíthetően a spam-ben landolna. Mostanában menő a “Re:” , mert ez úgy hat, mintha az olvasó levelére válaszolt volna valaki.

2. legyen rövid és egyszerű
Az emberek hamar szelektálnak az e-mailjeik között. Legyünk célratörőek, egyértelműek, adjunk nekik okot az e-mail kinyitására.

3. kommunikáljuk az olvasó hasznát
Mi a haszna az olvasónak, ha kinyitja az e-mailt? Legyünk egyértelműek, motiváljuk az olvasót. Pl. ” Áradások sújtotta otthonok, segíts most!” “Segíts, hogy elérjük célunkat”. Így egyetlen pillantás alatt el tudja dönteni az olvasó, hogy miért is nyissa ki az e-mailt.

4. a tárgy legyen ösztönző
Néha elég, ha csak az olvasó szívére hatunk. “Változtass a világon 5 perc alatt”, “Segíts a rákkutatásban!”

5. feltehetünk kérdéseket is
Az emberek borzasztóan kíváncsiak. Néha egy kérdés több ajtót megnyit, mint egy válasz. “Hogyan töltsünk tele egy egész futballstadiont könyvekkel?”

Minden e-mail címlista, csoport különböző. Ezért mindig teszteljünk! Figyeld meg magad, hogy rád mely e-mail tárgy hatott a legerősebben?

Hogyan írjunk tárgyakat?

  • Szervezzünk brainstormingot, kérjük meg a munkatársakat, hogy akár az együtt ebédelés közben ötleteljünk  közösen a tárgyakon. Bármi megengedett, bármi bedobható. Gyűjtsünk össze legalább húsz tárgytémát, tárgysort egy témában.
  • Az összegyűjtött tárgyak közül válasszunk ki legalább ötöt, amit tesztelni fogunk, ezekre alakítsunk ki tesztcsoportokat. Amelyik tárggyal a legtöbben nyitották meg az e-mailünk, az nyert.
  • Figyeljük meg magunkat, kérjük meg a munkatársainkat, hogy figyeljék meg magukat és írják össze, hogy melyik e-mailtárgyak voltak vonzóak számukra.

Egy kis plussz:  mit mond a MailChimp, mass-mailing levelező program statisztikája?

Neel_Blog01-092013 novemberében készített kutatás számszerűsíti a nevek (vezeték és keresztnév) hatásait a tárgysorban, de segít a civileknek is, mert a legkedveltebb és legkevésbé kedvelt tárgyakat is pontozza.

Nézd meg a többi táblát is:

http://blog.mailchimp.com/subject-line-data-choose-your-words-wisely/

Alexandra Bomkessel és én {liza}, valamint MailChimp blog.

Cikk és gondolat innen: Razoo Fundation: http://razoofoundation.org/2011/08/5-tips-to-creating-the-best-email-subject-line/

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s