12+1 pont a tökéletes hírlevélhez (2. rész)

8.   Mennyit írjak?

Ha a kampányosra,ha a sajtósra vagy a szervezet alapítójára bíznánk, akkor oldalakat írnának e-hírlevélként. De ne bízzuk rájuk!

Legfontosabbak:

  • a levelünk ne legyen hosszabb 450-600 szónál
  • ideális, ha az egész e-mailünk elfér a képernyőn, benne a logónkkal, a linkekkel, a képekkel, a felhívásunkkal
  • Ne feledjük: 1 kampány/program/történet, 1 kép/videókép, 1 kérés. Na jó, a kérésed lehet kétszer linkelve.
  • Statisztikai adatokból tudjuk, hogy az Olvasó az első bekezdést olvassa el, a nagybetűs vagy vastagított kiemeléseket, a linkeket, a bekeretezett szöveget, a képaláírást és az utóiratot. Tehát ezekbe írd a legfontosabbat.
    Pl. Mentsd meg a tigriseket! Írd alá a petíciót! Gyere velünk a felvonulásra!
  • az Olvasódat nem kell meggyőznöd! Ő már követ, figyelemmel tart, támogat téged, ő már szimpatizál veled. Ne győzködd, hanem KÉRD a segítségét! Ne magyarázkodj, ne siránkozz, hogy milyen nehéz neked, hanem KÉRD a segítségét. Kérd a támogatását, hogy klikkeljen, megosszon, aláírjon, adományozzon, önkéntesen dolgozzon, tüntessen veled.

9.   Milyen tárggyal?

Teszteld az e-mailed tárgyait! Az e-mail tárgya az egyik legfontosabb. Ha jó tárggyal küldöd az e-mailt, az már fél siker.  A legütősebb tárgy,  az Olvasó neve, vagy ha benne van a „RE:” kifejezés.

Ötletek:

  • brainstormingolj az irodában a kampányodhoz, e-mailedhez tartozó tárgyakkal. Legyen legalább 20 tárgyad, amiből kiválasztod a legtutibb 3-4-et.
  • A legjobb 3-4 tárgyat teszteld. Küldj el 100-100-100 vagy1000-1000-1000 (attól függ, hogy tízezres vagy százezres csoportod van) teszt e-mailt a kiküldés előtti órákban. Két óra múlva, amelyiket többen megnyitották, az nyert! Ezzel küld a többi e-mailt.
  • Semmiképp ne küldj olyan tárgyat, ami nem érthető az Olvasónak. Munkacímmel küldeni e-mailt olyan, mintha kínaiul írnál európaiaknak. Számodra jelenthet sok mindent a „NKLL munkacsoport nemzetközi hírlevele” kifejezés, de az Olvasód számára semmit nem jelent. Inkább küld a „Európa terád vár!” címet, vagy bármit, ami értelmezhető és érdekes lehet az Olvasód számára.
  • a tárgyad legyen érdekes, figyelemfelhívó, de mindenképpen arról szóljon, amit az e-mailedben leírsz. Lehet megdöbbentő, felháborító, lehet sürgető és figyelmeztető, de ne legyen ellentétes a tartalmaddal!
  • Ne legyen a tárgyban az URGENT vagy a SECRET felirat (főleg nagybetűkkel ne), mert azt kiszűri a legtöbb levelező program. Keress rá a neten, hogy mi a legfrissebb, amiket spam-nek szűrnek a levelező programok.

(ebben a témában még találsz a blogon cikkeket)

10.  Ki írja az e-mailt?

Mindegy, hogy a szervezetben ki a felelős az e-kommunikációért, de fontos, hogy legyen valaki. Legyen egy felelőse a teszteknek, a statisztikai elemzésnek, a fejlesztésnek, a levél megírásának. Magát az e-mailt írhatja bárki a szervezetben, vagy akár mindig ugyanaz. Lehet egy rotációs rendszert kialakítani, amiben mindenki megszólalhat, vagy egy blog-jellegű, beszámolós jelentkezést. Izgalmas ha ennek stílust adunk, ha például önkéntesként, vagy frissen belépett dolgozóként írunk. Persze nem mindenkiben van meg az írott kommunikáció képessége, így mindig legyen egy felelős, aki ellenőrzi, javítja, stilizálja az e-mailt.

Egyet viszont ne feledjünk:

  • ne legyünk személytelenek! Nagy hiba, ha a tudományosságot, a szakértelmet a személytelen stílussal definiáljuk.
  • az Olvasónknak történet, érzés, őszinteség kell, és nem szabatos megfogalmazás!

A szervezet bármely tagja lehetsz! Sőt, legyél a kampányos, az igazgató, az irodavezető, az önkéntes, egy másik támogató! Színesítheted a kapcsolatot az Olvasóddal, jobban megismerheti a szervezetet, megismerhet titeket, motivációkat, több személlyel szimpatizálhat, ha mindig más ír neki! Jó ötlet kipróbálni például hogy mindig más vonatkozását mutatod meg a szervezetednek, egyszer a sajtós munkáját, motivációját, máskor egy kampányt, ami fontos neked és MOST, éppen most lehet ebben az ügyben tenni valamit. Máskor egy önkéntesét, harmadszorra pedig egy adományszervezőét. De azok az e-mailek is sikeresek, amit mindig ugyanaz a személy küld, mert így könnyebb azonosulni vele, könnyebb kötődni hozzá és rajta keresztül ugyanúgy láttathatjuk a szervezetet. A megnyitási arányokban is fontos szerepe van, hogy ismerős írja-e az üzenetet, vagy sem.

11. Teszt, teszt, teszt

Mindent tesztelj, és nézd a statisztikákat! Az e-mailküldés ugyanolyan szakma, mint a direct mail küldése. Az e-hírleveleddel szimpatizánsokat veszhetsz és milliókat nyerhetsz! Figyeld a megnyitási és a klikkelési adatokat.

Teszteld:

  • az e-maileid tárgyait
  • a kiküldési időpontokat. A legtöbb e-mailt az emberek hétfőn reggel nézik, mikor beérkeznek a munkába.
  • tegyél több linket a hírleveledbe (lehetőleg ugyanarra a dologra mutassanak, hiszen 1 e-mail 1 kérés) és nézd meg, hogy melyikre kattintottak többször
  • vesd össze az adatbázisod statisztikai adatait a megnyitási és kattintási adataiddal (lakhely, életkor, nem stb)
  • teszteld magadon!Iratkozz fel nagy, nemzetközi civil szervezetek (vagy számodra ideálisnak vélt szervezetek) e-hírlevelére, hasonlítsd össze, figyeld meg magad, melyik érintett meg, miért? Kérd meg a barátaidat, munkatársaidat, hogy tegyék ugyanezt, elemezzétek ki, koppintsatok!

12.  Milyen  levelező-programmal?mailchimp

Szerencsére ma már nem kell bemásolni több tízezer e-mailcímet az outlook-ba, hogy e-hírlevelet tudj küldeni. Remek mass mailing levelező programok vannak, ingyen és nagyon olcsón. Ilyen a MailChimp, BigMassMailer, Mail List Controller Fee, GroupMail Free Edition, Sendblaster Free Edition, iContact, ConstantContact.
De ha nem bízol ezekben, vagy ha nem akarod a szimpatizánsaid adatait külföldi szerveren tárolni (ez egyébként lehetséges jogilag,de csak akkor, ha amikor feliratkoznak, akkor engedélyezteted velük), akkor leprogramoztathatod egy informatikussal a levelezőrendszered és így egy php-s megoldást és egy saját levelező programot kapsz.
De, mindenekelőtt: akármit is döntesz, előbb csinálj egy kis kutatást, hogy mit is tudnak a levelező programok és mennyiért, milyen sablonjaik van, milyen statisztikát tudnak készíteni.

+ 1. Utóirat

Mindig az Utóirat a legfontosabb! Az Olvasók az első bekezdést és az Utóiratot olvassák el! Sokszor a többit egyáltalán nem! És mindezek alapján fognak dönteni arról, hogy aláírják-e a petíciód, eljönnek-e a rendezvényre, támogatják-e adománnyal a kampányod! Ezért ne feledd az UTÓIRATOT!

És az utóirat után legyen Jogi rész, ahol van Leiratkozás gomb és egy-két mondat az adatvédelmünkről.

Érdekes linkek a témában:

Minták: Charity E-mail Gallery: http://www.charityemailgallery.com/

http://www.ngomedia.org.uk/2010/11/charity-email-newsletters-eight-top-tips/2010/

http://www.techsoupeurope.org/node/215

http://www.coyotecommunications.com/enews/enews.shtml

http://www.webdesignerdepot.com/2009/11/a-guide-to-creating-email-newsletters/

http://www.bloomonline.co.nz/2013/07/10-killer-ideas-for-writing-email-newsletters-your-subscribers-cant-wait-to-read/

http://www.mailonthemark.com/2012/08/what-content-should-go-i

{liza}

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s