Az integrált kampány ereje

innovation-governance-definition-and-scopeMit jelent az integrált kampány? Hogyan használjuk az integrált marketinget a nonprofit kampányokban?
Ms Sheetal Persaud, Senior Consultant at hjcmedia-tól, Torontóból készült néhány tippel számunkra.

Az elmúlt években betört a marketing területére és néhol már a civil szektorba is, az integrált kampányok ideája. Sokan értik már, hogy miért van rá szükség, de kevesen ismerik a pontos módszertant? A számok egyértelműen megmutatják, hogy mennyivel hatékonyabb egy integrált adományszervezési vagy információterjesztési kampány, mint egy egycsatornás. De miben más? Hogyan kell megszervezni, hogyan kell mérni?

Mi minden kell egy integrált kampányhoz? Nem csak a módszereinket, technikáinkat kell vegyesen használnunk, de az eddig külön-külön osztályokon, területeken dolgozó munkatársainknak is együtt kell dolgozniuk, jobban, mint valaha.
De mit mond minderről Sheetal Perasud, az integrált kampányok szakértője?

Kezdjünk kicsiben!
Nem szükséges minden programunkat rögtön átalakítanunk integrált kampánnyá. Elég egy kisebb kampánnyal, programmal kezdeni, amellyel tudjuk tesztelni az integrált marketinget. Kezdhetjük mondjuk azzal, hogy egyszerre küldünk DM levelet és e-mailt ugyanannak a célközönségnek, vagy összekapcsoljuk a telemarketing programunkat az online kampánnyal.

Gyakran nevezik az integrált marketing kampányt “full contact sport”-nak, ami azt jelenti, hogy egyszerre több fronton intéznünk megkeresést a célcsoportunkhoz.  Fontos egy integrált tervet kreálni, amelyben összegyűjtjük a csapatunkat, megismeri mindenki a többiek munkáját,  majd kidolgozzuk a részleteket. Mindezt együtt.

Ez a fajta kereszt-funkcionális munkafolyamat sokkal tovább mutat egy kampányon, mert erősíti a csapatszellemet és összekovácsolja a munkatársakat, valamint új lehetőségeket biztosít mindenkinek a bizonyításra. Persaud szerint, amint megérzi egy csapat az integrált együttműködés ízét, máris integrálni akarják nem csak az összes kampányukat, de a teljes stratégiát, különböző osztályok tevékenységét és a munkafolyamatok teljesen új irányt vesznek.

A leggyakoribb akadálya az integrációnak, hogy a csapatok mindig csak arra fókuszálnak, amit ők csinálnak, és nincs idejük abból tanulni, amit a többiek alkotnak. De ha erőforrást és időt rendelünk az integrációra, akkor megsokszorozhatjuk az erőnket, koherens kommunikációt tudunk létrehozni, és a szervezetünk képe is sokkal tisztább, egyértelműbb lesz szimpatizánsaink számára.

Néhány hatékonyan működő, integrált szervezetben a HR feladatok között szerepel, hogy erősítsék az integrációt. Például egy integrált marketing menedzser felelőssége biztosítani a lehetőséget az integrációra minden szinten és megtalálni a közös pontokat a feladatokban.

Néhány eszköz, amelyet használhatunk az integráció során:
– integrált naptár, ami tartalmazza a főbb marketing, fundraising és kommunikációs pontokat az évben
– integrált donor terv, amely tartalmazza a támogatónk útját a szervezetben, a különböző csatornákon történő megkeresését és az életciklusát (supporter journey, LTV=life time value)
– megfelelő adatbázis, amely a kapcsolattartási információkat is kezeli

Elemzés
Az integrált kampány elemzésekor figyelni kell arra, hogy a csatornákat külön, de az eredményeket együtt kezeljük. Ha egyszerre e-mailt is küldünk azoknak, akik eddig csak DM levelet kaptak, akkor az összes eredményt együtt kell analizálni, és figyelembe venni, hogy a támogatóknak is választaniuk kellett a különböző csatornák között.
De túl a kampány eredményein, a legfontosabb statisztika, amit várhatunk, hogy az integrált kampány megnöveli a támogatók, szimpatizánsok hűségét és az adományozási/aktivitási gyakoriságot.

5 lépés, amivel elkezdhetjük már ma:

1. Válasszunk egy kampányt az integráció tesztelésére és arra, hogy a csapatunk megismerje az integráció folyamatát, hozzászokjanak a közös munkában
2. ismerjük meg az RFM elemzést (ezzel mérhető leghatásosabban az integrált kampány), és határozzuk meg a kulcsfontosságú teljesítménymutatóinkat
3. Hozzunk létre egy integrált naptárt és támogatói tervet, ami felöleli a különböző csatornákat
4. optimalizáljuk az adatbázisunkat és győződjünk meg arról, hogy elő tudjuk állítani a megfelelő információkat minden csatornáról
5. rendeljük valaki feladatköréhez az integráció biztosítását.

{liza}

Angol nyelvű cikk:  http://www.npengage.com/fundraising-integrated-marketing/how-bring-integrated-marketing-life-for-your-nonprofit/

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s