10+1 testüzenetes kampány inspirálódni vágyóknak

Összegyűjtöttem GP10 olyan kampányt, amelyben az emberi testet az üzenet hordozójaként, átadójaként, felületeként használták a szervezetek. Képek, utcai akciók, videók is szerepelnek a listánkban a teljesség igénye és sorrend kialakítása nélkül.

A legdurvábbak az állatkínzás és húsevés körül forgó kampányok. Ezek a demonstrációk, akciók, képek még az erősebb idegzetűeket sem hagyják hidegen, de nem célom a sokkoló kampányokat bemutatni, így ezeket most kihagyom. Aki utána akar nézni, azért itt van a PETA-féle véres demonstráció, amelyben meztelenül nejlon zacskóba csomagolták magukat az aktivisták, vagy az a 2012-es londoni akció, mikor egy önkéntes lányon végeztek egreenpeace-aletsch-glacier-bodies-3l állatteszteket.

Egy gyűjtemény a kevésbé sokkolókból:REACH protest Berlin

Greenpeace olajos fiataljai és a gleccserre mászó 600 meztelenkedő önkéntese az olajfúró tornyok és a Bp ellen és a klímaváltozás témájában demonstráltak. Anyukák pedig a mérgező anyagok ellen, asvobodazvirat-4-grmi a gyermekeinket veszélyezteti.vawa

 

 

Aztán jöhetnek a testfestős kampányok.  A múltkori bejegyzésben írtam a tokiói testfestő művészről, de itt vannak a híresebb Amnestys reklámok is. A képek azért is hatottak sokkolóan, mert nagy nézettségű női magazinokban jelentek meg. Szinte minden országban taroltak ezek a képek.  És ha már nők és címlapfotók, akkor egy kevésbé durva kép a szépségipar állatkísérletei ellen.

De van persze Greenpeace-es variációnk is a tiszta víz témájában.

Greenpeace-Water-for-Children-1

 

 

amnesty012-e1301359232906

 

A következő blokknak leginkább az “üvegkalitkába zárva” lehetne a neve, ahol az Amnesty két kampányával is jelen lehetett, egy összetört üvegű arccal szintén a nők elleni erőszak témájában és a “Nem itt történik, de most!” nevű kampánnyal. Az összetört üveg még mozgó, dinamikus kampánynak is tekinthető, mert a felület először tiszta üveg, majd direkt kerül összetörésre. Gyönyörű példája az offline eszközök újszerű használatának!

A “Nem itt történik, de most!” sorozatban nagyon jó képek születtek és ami a leginkább ötletanti-violence-against-women-windows-small-89475es megoldás, az “átlátszó” üveg, amelynek csak egy részére van a reklám nyomva, így valóban olyan érzésed van, hogy veled együtt a buszmegállóban éppen a STC_print_low-5guantanamói foglyokat kínozzák, vagy háborúzásra kényszerítenek gyerekeket. De ha már gyerekek, akkor ne legyek elfogult, hogy folyton csak Greenpeace-es és Amnesty-s reklámokból idézek, legyen itt egy Save the Children-es is. Plakátként jelentek meg ezek a képek, sorozat is lett belőle, ahol mind annyira jó, hogy nehéz volt egyet választanom. De tudom, hogy ha érdekel, úgyis megtalálod a neten. 🙂

 

breastcancer2509Üzenetek a testen témában is találhatóak kissé sokkolóak, mint például ez a mellrák ellenes kampány.  Viszont van egy nagyon kedves is, amely sokkal inkább vicces, mint sokkoló, persze hogy a Greenpeace-től. 🙂

 

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s