5 szenzációs angol közösségi média kampány

A The Guardin összeállításában találtuk az alábbi öt, Anglia-szerte méltán népszerű közösségi média kampányt, ami az említett civil szervezeteknek nagy hírnevet és több esetben milliókat is hozott. De kik is azok a civil szervezetek, akik a legjobban tudták használni a közösségi média erejét az elmúlt évben? Mi volt a közös a szervezetekben, mit használtak a kampányok? Nézzük őket sorban:
Movember

Movember on aeroplaneVilágszerte a humorával vált ismertté a Movember kampány, amely a férfi-egészség témakörében gyűjti adományait. A szervezet 2003-ban alakult egy bajusznövesztő cég által szponzorálva, amely aztán témájában is lökést adott a kampányoknak. Az egész szervezet kommunikációja a bajuszra és a humorra épült, és kampányaival csak a tavalyi évben 1,2 millió alkalommal említették őket a közösségi médiában, míg adománygyűjtési bevételük jelenleg több, mint 63 millió font. 2013-ban megduplázták a FB elérésüket és a retweet-jeiket is 45%-kal növelték. A Movember közösségi ereje még mindig nagy, tagjai pedig kivácsian várják, mi lesz a következő dobásuk.

No make up selfie
Az elmúlt év legsikeresebb kampánya, amelyet minden civil szervezet koppintani próbál, a Cancer Research UK szervezet “nomakeupselfie”-je volt. A kampány azzal kezdődött, hogy nők elkezdtek magukról smink nélküli képeket feltenni a közösségi oldalakra, de az ötlet nem a Cancer Research-é, ők egyszerűen csak kihasználták ezt az újabb divathullámot és megkérték a résztvevőket, hogy akcióik közben gyűjtsenek nekik adományt. A kampány 8 millió fontot hozott egyetlen hét alatt. Azóta minden nonprofit szervezet azon agyal, hogyan koppintsa le a kampányt, és bár még nemigazán tudtak rájönni, azt a tanulságot mindenképpen leszűrhetjük, hogy gyorsan és ügyesen kiaknázható bármelyik közösségi média divat.

Action on Hearing Loss karácsonyi ajándéka
A hallássérültekkel foglalkozó szervezet egy egyszerű, de nagyszerű ötlethez folyamodott és megkért egy hírességet, John Lewist, hogy feliratozza a Twitter használatával az egyik karácsonyi tévéreklámjukat. Nagyon hatékony média kampány kerekedett az ügyből, amellyel nem kellett magának a szervezetnek milliókat elérnie, mert megtette helyette a sztár. Kisebb szervezetek számára követhető példaként szolgálhat a kampány.

A like-ok nem segítenek

A svéd Unicef tavalyi vírusvideóját több, mint 750 ezren látták, 195 különböző országban, és több, mint 10 ezer tweet született a kampányidőszakban. A videó ironikus, kedves, ütős és egyszerű: gyerekek köszönik meg a like-okat, amelyek annyira sokat segítettek nekik. És a videó végén a mondat: “like-okból nem lehet oltást venni”. A kampány tanulsága, hogy ki lehet állni a nagyközönség elé egyenesen és megmondani, hogy mit akarunk.

 Találjuk meg Mike-ot!

A Rethink, mentális betegségekkel foglalkozó szervezet Találjuk meg Mike-ot! nevű kampánya nagyot tarolt Angliában. Jonny Benjamin kampányost húsz éves korában diagnosztizálták skizofréniával, és mikor hat évvel ezelőtt úgy érezte, véget kell vetnie az életének, épp a Waterloo hídról készült levetni magát, mikor Mike megmentette. A szervezet a kampányában minden elérhető csatornát használva igyekezett megtalálni Mike-ot, a megmentőt. Használták a közösségi médiát, videót, tévét, újságokat. A Találjuk meg Mike-ot! kampány 5 ezer új FB like-olót hozott és 2,600 Twitter követőt a Rethink-nek. De a legfontosabb, hogy Jonny megtalálta végül a férfit, aki megmentette őt azon a bizonyos napon. A briliáns kampány megmutatta, hogy kis költségvetésből is mekkora hírnévre lehet szert tenni egy megható emberi történettel. A kampány időzítése is jó volt, mert a hideg és szürke januárt tette kedvesebbé.

Mi a közös ezekben a kampányokban? Az, hogy egy ismert brand-é válni a közösségi médiákban nem is olyan nagy ördöngösség, egyszerűen csak jól tervezettnek, gyorsnak és mindig ébernek kell lenni ahhoz, hogy felismerjük a lehetőséget.

Zoe Amar, The Guardian fordította: {liza}

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s