It’s gametime! avagy játszva is lehet szimpatizánsokat gyűjteni

Telefonapplikáció, ocropped-Video-Game-graphicnline játékok? Miért is ne, ha egy játékkal meg tudjuk szólítani a célközönségünket? Ha sikerül vele bevonni, felkelteni a figyelmét, adományozásra, aktivitásra bírni?

Lássuk az elmúlt évek legmenőbb nonprofit online játékait:

iHobo
2010-ben méltán lett híres és hírhedt az iHobo alkalmazás, a tamagotchi-stílusú saját hajléktalan fiatalt a telefonra applikáló alkalmazás. A Depaul UK szervezet által kitalált programban gondoskodni kellett a saját hajléktalanunkról, etetni, ruházni, hálózsákot biztosítani neki. De ha elfelejtettük, akkor nem csak pontokat veszítettünk, hanem közvetlen veszélynek is tettük ki az életét. A kampány célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a fiatalok hajléktalanságának összetett problémájára.

Sejt Csúszka
Minden második percben valakit rákkal diagnosztizálnak Angliában. A Cancer Researche UK és a Zooniverse közös projektjeként ma már bárki meg tudja állapítani a sejtekről, hogy rákosak-e. Ezzel a módszerrel több, mint két millió képet analizáltak, így a magánemberek egyszerre tanulták meg felismerni a rákos sejteket és segítettek a sejtek tudományos diagnosztizálásában.  http://www.cellslider.net/

Give Girls powerA lányok ereje
A Give Girls Power egy olyan online játék, amit a Save the Children fejlesztett ki 2012-ben. Az interaktív térkép a “Ne szülessenek gyerekek meghalni” kampány keretében mutatja be a fiatal lányok döntéskényszerét és aláírást gyűjt a megsegítésükre. A játék keretében egy tizenhat éves lány bőrébe bújunk, akinek nincs sok választása, de az kettő, ami lépésenként akad, igencsak nehéz.
A kampány több aláírást szerzett, mint tervezték, és 40 %-ban új közönséget tudott megszólítani.

Gemma világa
Gemma világában annak a 1,2 millió gyereknek a sorsába vezet be a The Children’s Society, akik mélyszegénységben élnek Angliában.
A kampány nagyon sikeres volt, harmincezer látogatót vonzott és 90 ezer aláírást.

Dryathlon
A január Angliában már hagyományosan a kigyógyult alkoholisták fesztiválszdryathlon_1ezonja. A CRUK erre az időszakra készítette a Dryathlete nevű fundraising kezdeményezését, amelyre regisztrálva a résztvevők pontokat gyűjthetnek az absztinenciájukra. Csoportokba tömörülve versenyezhetnek is, hogy ki gyűjt több adományt a szervezetnek. Az első évben, 2013-ban 35 ezer résztvevő 4 millió fontot gyűjtött, de ami még fontosabb volt a szervezetnek, hogy kampányával új adományozói csoportot tudott megszólítani: a férfiakat. Korábban a donoraik 85 %-a 55 év alatti nő volt.

TheGuardina cikke alapján {liza}

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s