A fiatalok titka

Stephen Sutton  és Malala, fiatalok, akik megváltoztatták a világ folyását.

A kutatások is bizonyítják, hogy a fiatalok manapság sokkal jobban kötődnek a társadalmi témákhoz, mint valaha, egyre többen önkéntesek, aktivisták vagy kezdenek önálló kampányolásba egy számukra fontos témában.

Stephen Sutton on the air traffic control tower at RAF Lakenheath, when he was pilot for a day

Stephen Sutton 19 éves, gyógyíthatalan rákban szenved. Elhatározta, hogy összegyűjt 1 millió fontot a Teenage Cancer Trust-nak, akiktől annyi segítséget kapott. A múlt héten elérte a 3 millió fontot az adománygyűjtése. Ez háromszor több, mint amennyi pénzt valaha kapott a szervezet. Az elmúlt években, az ilyen inspiráló fiatalok vezette adományszervezési kampányok nemzetközi hírnévre tettek szert.

The anti-FGM delegation, including Fahma Mohamed, centre

Február elején Fahma Mohamed vállalta, hogy az arca lesz a Guardian kampányának, amely a női nemi szervek csonkítása elleni küzdelemről szólt. A petíciója 250 ezer aláírást hozott és a lánynak sikerült elérnie az angol oktatási miniszternél, hogy minden általános és középiskolába írjanak levelet a tanároknak az FGM-ről, megkérve őket, hogy beszéljenek erről a diákokkal.

Malala_Yousafzai_at_Oval_Office_2013_croppedSzót kell ejtenünk még Malala Yousafzai-ról, aki jelenleg talán a világ leghíresebb tinédzsere. A pakisztáni diáklány azért lett blogger, hogy a lányok oktatáshoz való jogáért küzdjön, ezért is alapította a The Malala Fund-ot. Küzdelme és története akkor vált világszerte híressé, mikor a tálibok mindezért megpróbálták megölni őt. A fejlövése után Angliába költözött, ahol tovább folytatja harcát, már nemzetközi kampányosként, gyermek béke Nobel-díjasként, aktivistaként. A munkája során nemzetközi összefogás és ENSZ kezdeményezéseket jött létre.

Hát milyen globális hatást tudnak generálni a fiatalok?
“A jelen gazdasági környezetben sok fiatal erőtlennek érzi magát, így ha valamit tudnak tenni, ami felerősíti a hangjukat, az igazán felszabadító lehet.” mondja Alex Swallow, a Young Charity Trustees alapítója. Lily Caprani, a The Children’s Society stratégiai igazgatója szerint mivel a fiataloknak nincsen hivatalos szerepük a politikában, amikor megszólalnak, a megjelenésük sokkal igazibb, a bizalom irántuk sokkal nagyobb. Richard Jonh, a Giving Nation programigazgatója nagy hangsúly helyez a fiatalok aktivistaként és adományszervezőként való bevonására. Véleménye szerint  ha egy fontot költünk egy diákra, ő ötöt tud belőle behozni. A társadalmi akciók a fiatalok demokráciában való hitére építhetőek, amely miatt igazán hatékony eszközzé tud válni a fiatalok munkája és végtelen lehetőségeket is tartogat.

Szóval mit tegyünk, hogy az üzenetünk elérjen a faitalokhoz és jobban be tudjuk őket vonni?
Madeline Carroll, a 38degrees kampányigazgatója azt javasolja, hogy kínáljunk minél szélesebb választási lehetőséget a fiataloknak: nagy intenzitású önkéntes munkát vagy kis intenzitású adományozási formákat, petíció aláírást vagy akár csak kérjük, hogy osszanak meg egy eseményt a Facebook-on vagy a Twitteren. Minél többféle lehetőséget kínálunk, annál szélesebb rétegeket tudunk elérni. De ami a legfontosabb, menjünk oda, ahol ők vannak.
Swallow szerint fontosabb a tisztelet, mint a patronálás. A fiatalok nem egy csoport, hanem rengeteg különféle csoportból álló generáció. Felejtsük el, hogy minden fiatalt a menő, hangos és az ún. “fiatalos kultúra” érdekel. Nagyon sokan vannak, akik sokkal komolyabban gondolkodnak, mint akár a felnőttek.
De akár fiatalokról, akár idősebbekről van szó, egy jó kampány, amely bevonja az embereket, csak olyan lehet, amely meghallgatja őket és épít a véleményükre. Az szintén nagyon fontos, hogy teremtsünk lehetőséget arra, hogy a fiatalok be tudjanak kapcsolódni a munkánkba, úgy, ahogyan azt ők szeretnék.

a TheGuardian cikke alapján {liza}

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s