Hogyan nyerj kampányt? Ötletek a legnagyobb stratégától (Folytatás 3-4.)

lm_campaign_strategyChris Rose, a világ zöld szervezeteinek kampánytanácsadója a campaignstrategy.org oldalán összefoglalja a kampányolás 12 irányelvét. Ebből nézzük most meg a negyedik pontot, a K.I.S.S.-t, azaz hogyan tartsuk kampánykommunikációnkat a legegyszerűbben.

3. K.I.S.S.: Keep it simple and stupid – Az üzeneted legyen hülyén egyszerű!

Egy igazi kampány akkor születik, ha egy sürgős ügyben szükségünk van a társadalmi nyomásra, ahol a probléma megoldásában a nyilvánosság erejére van szükségünk. Nem sürgős problémák esetében a szerző inkább oktatási programot vagy információátadás javasol, mintsem kampányolást.
A hatékony kampánykommunikáció egyszerű üzeneteket és célokat nevez meg.Tűzvédelem-300x300
Pl:

Ha tűz üt ki.
1. nyomd meg a tűzjelzőt
2. azonnal menj biztos helyre
3. hívd a tűzoltókat
Egyszerre mindig csak egy dolgot kommunikáljunk.  Mindig használjuk a legegyszerűbb formát, egy egyszerű cselekvésre való felhívást, “Call to action”-t, amihez nincs szükség magyarázatokra.

Használjuk a tűzvédelmi üzeneteket, amelyeket a hotelekben találhatunk. Ezek a minimum, alapvető információkat közlik, amelyek értelmezhetőek az adott helyzetben és a legjobb módon közlik az információkat – úgy, hogy ne kelljen kérdéseket feltenni a megértéséhez.
Még mindig sok kampány küzd azzal, hogy megpróbálja elmagyarázni a témáját ahelyett, hogy cselekvésre szólítana fel.

Milyen lesz az ő tűzvédelmi üzenetük?
Ha tűz ütne ki:
1. Használja a kapcsolatait,  értesítse szomszédait, rokonait
2. Magyarázza el a jelenséget és a folyamatokat, a tűz természetét, keletkezését, az oxidációs folyamatot,  kísérőjelenségeit, és terjedésének folyamatát nekik. Foglalkozzon kihatóan a helyzet társadalmi és gazdasági hatásaival is.
3. Tájékoztassa a döntéshozókat és motiválja őket abban, hogy megfelelően finanszírozzák a tűzoltóságot és fejlődjön a tűzvédelmi kultúra, valamint kérje meg ismerőseit, hogy csatlakozzanak a kampányhoz.

4. A megfelelő összetevők a megfelelő sorrendben

Nézzük a tűzvédelmi üzenetet:
informálás > tudatosítás > iránymutatás > tevékenység

Azt mondja:
“Tűz” (ez az ügy)
“Mindannyian veszélyben vagyunk” (tudatosítás)
“Gyerünk ezen az úton” (iránymutatás)
“Elhagyjuk a terepet” (tevékenység)

A fenti kommunikáció nagyon egyszerű és rövid. De ebben nagyban segítségünkre van az, hogy mindannyian tudjuk, mi a tűz. Egy igazi kampány ennél sokkal hosszabb és lassabb, de a kommunikációs lépések alapvető sorrendje meghatározott.
Egy tipikus kampánytervnek úgy kell kinéznie, mint ennek, amely bemutatja a problémát és az ellenfelet is egyszerre (azaz a probléma miatt felelős szervet) és a megoldást.

Chris Rose: http://campaignstrategy.org/index.php

{liza}

Folytatás következik

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s