Melyik a nekem való? avagy a fundraising stratégiatervezés alapjai

Blue-Ocean-Strategy-640x416Tervezzünk, stratégiázzunk! De hogyan is kezdjük hozzá? Hogy kiválasszuk a nekünk való adományszervezési programot?

Legnagyobb ellenségünk: a kishitűség

Csak hat hetet töltöttünk Magyarországon és megdöbbenve láttam, hogy mennyire nem bíznak az itthoni civilek magukban. Pedig rengeteg jobbnál jobb ötletet láttam megvalósulni, az elmúlt egy évben pedig rohamosan fejlődött a szakma, egyre nagyobb az igény a tudásra, egyre több szervezet kezdett el komolyan foglalkozni adományszervezéssel és el is kezdtek alkalmazni és képezni rá embereket. Viszont még mindig legnagyobb ellenségünk a kishitűség. Pedig Magyarországon az adományszervezés működik! Mert hát nincs olyan módszer, program, ami itthon eleve ne működne, csak olyan van, amit még nem próbáltunk. Így hát itt az alkalom, hogy kipróbáljuk!

Stratégiák összehangolása

Hogyan kezdjünk neki? Nézzük meg, hogy alkalmas-e egyáltalán a szervezetünk az adományszervezésre? (Erről egy másik cikkben olvashatsz.) Aztán kezdjünk neki a szervezeti analízisnek. Nézzük meg milyen szervezeti stratégiáink vannak, milyen kapacitásunk, képességeink, milyen csapatunk, tekintsük át a szervezetünket az adományszervezés szempontjaiból. Sokféle módszert használhatunk stratégia tervezésre, de érdemes végiggondolni az alábbiakat:

Milyennek látnak minket mások?

Azt már régóta tudjuk, hogy milyennek látjuk magunkat mi (bár ha ezt megkérdeznénk a munkatársaktól, kiderülne, hogy nagyon is máshogyan látja mindenki a szervezetet), de milyennek látnak minket mások? A célcsoportunk, akiknek segítünk, más szervezetek, szimpatizánsaink, bárki, aki csak ellátogat a honlapunkra? Kérdezzük meg, mérjük fel. Nagyon más lett a kép, mint ami bennünk élt? Itt lesz az első dolgunk.

Ki lesz a támogatónk?

Mindenki, bárki!  Ha ez a válaszunk, akkor mintha azt mondtuk volna, hogy senki! Nézzük meg, milyen típusú embereket szólítunk meg az üzenetünkkel, milyen értékrenddel rendelkezhetnek, milyen lehet az életük. Minél jobban be tudjuk azonosítani a célcsoportunkat, annál könnyebb dolgunk lesz a megszólításukban.

Milyen módszerrel dolgozzunk?

Rengeteg adományszervezési program létezik, sokféle módszer, technika, de hogy melyiket válasszuk,  az leginkább attól függ, hogy

  • mennyi a befektetésre szánt összegünk, mennyi idő áll rendelkezésünkre és mennyi adományt szeretnénk szerezni
  • ki a célcsoportunk, milyen módszerekkel tudjuk őket leghatékonyabban megszólítani
  • milyen program illik a szervezetünkhöz

Az első két szempont nyilván ismerős mindenkinek, de a harmadik is legalább annyira fontos. Hiszen ha az adományszervezési módszer nem integrált része a szervezetnek, ha nem illik hozzá, nem tudja magáévá tenni, akkor nem tudja hitelesen képviselni sem magát a szervezet ezen a módszeren keresztül és akkor eleve halálraítélt a próbálkozásunk.

{liza}

 

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s