Hogyan nyerj kampányt? Ötletek a legnagyobb stratégától (Folytatás 8-9.)

lm_campaign_strategyChris Rose nonprofit stratéga 12 pontját olvashatjátok sorozatban blogunkon. Hogyan tervezz sikeres kampányt? Mire figyelj a tervezéskor? Könyvében, a How to Win Campaigns?-ban részletesen és példákkal illusztrálva találod meg a legjobb trükköket, bevált gyakorlatokat. Holnapján viszont 12 olyan pontot olvashatunk, ami segít abban, hogy helyre rakjuk a fejünkben a kampánykommunikációnkat.
8. Csináljunk igazi dolgokat: eseményeket ne érveket!
Szervezz igazi eseményeket, ne csak érvelj! A hírek eseményekről, történésekről szólnak, nem érvekről és elvekről. Kérdezd meg magad minden nap: mit csinálunk a kampányban? Mi az ige? Elkezdtünk valamit publikálni, blokkolni, kiszabadítani, elfoglalni, lobbizni, festeni… mit csinálunk valójában?
Túl gyakran állnak meg a kampányok az információgyűjtésben vagy csak folyamatosan körbefuttatják őket azok között az emberek között, akik eleve egyetértenek a kampánnyal. Túl gyakran vesznek el a kampányok a részletekben úgy, hogy közben semmilyen valódi változást nem értek el, megrekednek az irodában és szem elől tévesztik azt, hogy gyakorlati változások szükségesek az életben.
A legerősebb események a közvetlen akciók, főleg ha erőszakmentesek és indokolhatóak etikai, tudományos vagy gazdasági alapon. De van sok más hatékony módszer is call-to-action-social-media1a kampányolásra. Az esemény lehet például egy jól időzített jogi lépés drámával a bíróságon.
Könnyű megtenni. Az igazi kampányoló szervezetek kampányai csak válaszolnak a külső érdeklődésre és megkeresésekre. Ez mit aktivitás, tevékenység. De nekünk kell diktálni az iramot és igazi dolgokon kell változtatni.

9. Mondd, amit jelent!
Közvetlenül vagy közvetetten a kampány abból áll, hogy meggyőzzünk másokat, hogy igazunk van és nem is csak hogy igazunk van, de nagyon is igazunk van,annyira, hogy tennünk is kell érte valamit.
Minden nap százassával kapjuk az üzeneteket. A legtöbbet azonnal elfelejtjük, töröljük vagy tudomást sem veszünk róla. Néhány megragad és bármelyik, amelyiknek van üzenete, nehéz dolga van, hogy megértesse velünk és így kevésbé valószínű, hogy megragad.
A legegyszerűbb dolog, amit tehetsz, hogy az üzenetet közvetlen és egyszerű. Felejtsd el, hogy “okos” legyél, és míg mindenki más elbukik (mert el fog), addig te mondd azt, amit jelentenek a szavaid.
A kampány neve egy sarkalatos pont. Az egyik legsikeresebb autópálya ellenes kampány neve: Stop The Box volt Angliában.
Természetesen a név csak az egyik eleme a kampánynak, de igen fontos. Egy szójáték vagy egy rejtélyes név nem segít. Ki emlékszik már arra, hogy miért küzdött ALARM vagy SAFE? Pedig mindkettő kampányszervezet volt a ’90-es években, de még mielőtt rátérhettek volna, hogy miért is küzdenek, el kellett magyarázniuk a nevüket. Míg a “Stop The Box” kampányban mindenki, aki valaha beszélt róluk a tévében vagy a rádióban, aki csak kimondta a nevüket egyszeriben reklámhordozójává vált a szervezetnek.

Chris Rose: http://campaignstrategy.org/index.php

{liza}

Folytatása következik.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s