Recept last minute karácsonyi e-mailhez

uow069252Nem kell ahhoz sem kutatás, sem statisztika, hogy tudjuk, a Karácsony mindig nagy lehetőség a fundraisingre. A Blackbaud szerint a decemberi adományok 17%-kal is magasabbak, mint a többi hónapban adományozott összeg.
De a nagy évvégi hajtásban nem volt idő megtervezni egy karácsonyi fundraising kampányt? Most is csak a „majd jövőre” marad, miközben fájó szivvel nézzük, hogy az év végét  jobban menedzselő szervezetek milliókat kasziroznak?
Van még három órád ebből az évből? Van némi online alapja a szervezetnek? Van egy adományozó oldal? Van még idő egy adománykérő e-mailre?

Az online adományozás világszerte emelkedik. Karácsony környékén pedig méginkább, ahogyan nő az online vásárlások száma is. Ha van a honlapotokon egy adományozó gomb, már az is elegendő egy gyors karácsonyi tesztet lefuttatni.

Nézzük csak, mi kell egy ilyen e-mailhez:Food-For-The-Poor-Merry-Christmas

Minimális követelmények: Ha még sosem küldött a szervezeted adományozásra kérő e-mailt, ha még sosem irtál ilyen levelet, ha még sosem kapott a szervezet online adományt, DE van honlapotok, FB oldalatok, van legalább egy Paypal accountotok, akkor máris bele lehet vágni.
Jobb a helyzet, ha van olyan levelező programotok, amelyben több ezer e-mailt is tudtok küldeni és elemezni azok megnyitási és kattintási arányait. Ha nem csak egy adományozói gomb van a honlapotokon, hanem van egy adományozási oldalotok, lehetőleg nem Paypallal, hanem egy magyar bankkal leszerződve. Igy az online adományozás adminisztrativ része nem lesz ismeretlen az adományozóknak, mert pontosan ugyanolyan lesz, mintha online vásárolnának karácsonyi ajándékot.

Karácsonyi recept Fundraising e-mailhez:
Hozzávalók:

– honlap,
– minél több e-mailcim,
– bankkártyás fizetéshez techikai feltétel (Paypal, magyar bankkal webshop szerződés.),
– egy kampány, téma, amire adományt kérsz.
Jó ha van: szofisztikált e-mailküldő levelező program (ilyenekről már irtam egy cikket, itt találod az ingyeneseket, amikre beregisztrálni egy perc), saját adományozói weblap.
Időszükséglet: 3 óra
Ha még sosem irtál adománykérő e-mailt, akkor egy gyorstalpalót érdemes azért venned a neten, megnézni ki, mit, hogyan ir. A mi blogunkon is találsz hasznos tippeket, cikkeket a témáról. De azt ne feledjük, hogy karácsonykor könnyebb dolgunk van, mert az emberek elve szeretnének ajándékozni. Igy a leveledben az alábbiakat kell irnod: MIÉRT és MIRE szeretnél költeni. Mindezt pedig a lehető legrövidebben. Az e-mail legyen rövid, tömör, és legyen hozzá egy meginditó kép. Nem árt, ha van benne sürgetés is, mint a legtöbb adománykérésben. És legyen legalább két link az adományozói oldaladra és konkrét, kimondott, egyértelmű kérés.
Campaign_Monitor_Newsletter_-_2014-11-13_10.54.32Egyéb infók:
Mi legyen a tárgya az e-mailünknek? Ne feledjük, hogy a tárgysor az egyik legfontosabb, a jó tárggyal megduplázhatjuk a megnyitási arányainkat. 200 legjobb karácsonyi e-mailtárgyat gyűjtött össze a NPEngage:

Magára az e-mailre pedig gyönyörű példákat gyűjtött össze a Charity E-mail Galéria. 

Ha nincs nagy cimlistád, az sem baj, gyűjtsd össze a barátaid, ismerőseid, beszállitóid, nyomdád kontaktjait, az iroda tulajdonosának, az iroda szomszéd nénijének, helyi polgármesternek, városi képviselőknek, cégeknek, akitől papirt rendelsz, vagy a telefontársaságod ügyintézője stb,stb, azaz mindenki e-mailcimét és máris van egy listád. A szervezeted önkéntesei, segitői, a hirességek, akiket ismersz, ki ne maradjanak! Ha van FB oldalatok, akkor oda is kell egy kép, egy szlogen és egy link az adományozói oldalatokra.

Aztán ne feledd megköszönni az adományokat, automatikus e-mailválaszt beállitani, vagy felhivni őket. Ha sok az egyszeri adományozód akkor a januári telefonhivásoddal máris bevonhatod őket a munkádba, és megalapozhatod a támogatók megtartására irányuló programod vagy a következő lépéseket, amikor majd rendszeres támogatókká teszed őket.

Boldog Karácsonyt!

Liza

 

Christmas Donate button 2012 (2)

Advertisements

One thought on “Recept last minute karácsonyi e-mailhez

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s