Nonprofit kommunikációs trendek 2015-re

cover-availablebanner-300x225Milyen trendek várhatóak idén? Milyen irányba mozdul a civil szektor kommunikációja? Mik a legjellemzőbb változások a közeljövőre nézve? Milyen céljaik vannak a civileknek a kommunikáció, az adományszervezés, a támogatók és szimpatizánsok terén? Mennyi időt, munkaerőt áldoznak egy-egy cél elérése érdekében? Milyen kihivásokkal szembesülnek a szervezetek idén?
Ezt mutatja be képekkel, infógrafikákkal a Nonprofit Communications Trends, amelyet 2011 óta minden évben elvégeznek, idén 1500, főleg amerikai civilt kérdezve.
Valószinűleg ami az amerikai civileknek a közeljövő, az számunkra, magyar civileknek még távlati cél, de  azért nem árt tudnunk mit hoz a jövő:

  • Az új támogatók megszerzésének célját felváltja a meglévő támogatók megtartása.  A korábbi években is sok szót esett a megtartás fontosságáról, de most először nyilatkoztak úgy az amerikai civilek, hogy az éves céljaik között jelentős szerepet játszik és befolyásolja az általános kommunikációjukat.
  • Annak ellenére, hogy a benyomásunk szerint a nyomtatott kommunikáció csökken a civilek körében és nő az online, az adatok azt mutatják, hogy valójában tendenciósuan csak az összes kommunikáció mennyisége növekszik, arányuk nem változik. A civilek több e-mailt és direkt marketing levelet terveznek küldeni az új esztendőben, mint korábban. A megkérdezettek 45%-a mondta, hogy havonta terveznek kiküldeni megkereséseket és 36%-uk legalább negyedévente. E-mail adománykérést és e-mail hirlevelet havonta terveznek küldeni, postai csekkes adománykérő levelet évente kétszer, nyomtatott hirlevelet negyedévente – már ha tavaly is voltak ezek a tevékenységeik.
  • Minden évben fontos kérdés, hogy mely belső konfliktusok húzódnak a szervezeti kommunikációban, mi a legnagyobb kihivás a szervezeteknek? A kommunikáció és az adományszervezés között húzódó konfliktus erősödéséről is beszámol a kutatás, ami főleg a célok tekintetében jelenik meg. Mert mig az adományszervezők az új támogatók megszerzésére és a régiek megtartására fókuszálnak, addig a kommunikációsok a brendépitésre és a kötődés kialakitására.
    (Bár véleményem szerint éppen az új trendek segitik elő a két terület egymáshoz közeledését. Jó példa a kommunikációs és az adományszervező osztály között kialakitott “Engagement”, azaz Kötődést, bevonást elősegitő soztály, amelyet nemrég a Greenpeace különálló osztályként alakitott ki átalakitva az egész szervezet belső Nonprofit-Communications-Trends-Report-for-2015-1struktúráját. kialakitott. Az új osztályon általában volt adományszervezők és kommunikációsok dolgoznak együtt, sokan a támogatói kapcsolattartó és a megtartásért felelős osztályokról átavanzsálva. A Greenpeace-en belüli átalakitás célja, hogy harmonizáljuk és optimalizáljuk a szervezeti bevonást, másképpen goldoljunk az támogatókra, hogy a szervezet szimpatizánsait ne elkülönitve, adományozóként, önkéntesként, aláiróként kezeljük, hanem egy folyamatot épitsünk ki minden szimpatizálónak, amely folyamaton belül leágazások lesznek/vannak.)
  • A Facebook még mindig a közösségi médiák királya. A megkérdezettek 96%-a rendelkezik FB oldallal, valamint a legfontosabb kommunikációs eszközük a honlapjuk és a közösségi médiafelületeik.  Mindezek között a legtöbb időt a FB oldalra forditják, többet, mint a blogolásra és e-mailezésre.
  • A kommunikációs vezetők legnagyobb kihivása az egyre szűkülő időkeret alatt elkészitendő magas szinvonalú kommunikációs anyagok előállitása.

A teljes kutatás letölthető itt, csak az e-mailcimünket kell megadnunk, és ha még hagyjuk a beikszelt részt,akkor rendszeres hirlevelet is kaphatunk a Nonprofit marketing guide-tól, ami civil tippeket és ötleteket igér.

Baranyai Liza

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s