Facebook hirdetés lépésről lépésre

facebook-infographicA Facebook és általában a közösségi média felületei rendkívül felhasználóbarátak, ennek ellenére gyakran tapasztalom, hogy sokan félnek belevágni hirdetések elkészítésébe ezeken. A napokban tartottam egy előadást a témában az indonéz Greenpeace munkatársainak, és mivel elkötelezett újrahasznosító vagyok, úgy döntöttem egy részét megosztom veletek is. A képeket meghagytam angol nyelvűnek ahogy az eredeti anyagban szerepelt, ennek ellenére biztos, hogy mindenki számára könnyű lesz értelmezni őket.

 Kezdjük a legegyszerűbb lépéssel, hol találjuk meg a Facebook hirdetéskezelő felületét? A válasz az alábbi képen látható:

capture-20141022-154449

A következő lépésnél egy listából kell választanunk aszerint, hogy milyen eredmény elérése az elsődleges célunk. Meglehetősen sok lehetőség közül áll rendelkezésünkre, kezdve az érdeklődők honlapunkra csábításával, különböző alkalmazásokhoz kapcsolódó műveleteken keresztül az oldalunk rajongói számának növeléséig. Mivel az említett előadáson a résztvevők számára a honlapuk egy landing page-ének alacsony látogatottsága volt a kihívás, ezért ezúttal is ebbe az irányba haladok tovább.

2

Itt az ideje, hogy megadjuk a honlapunk URL címét, ami a példában egy álláshirdetésre mutató link. Akkor se bizonytalanodjon el senki, ha más célt jelölne meg a hirdetéssel kapcsolatban, szerencsére a Facebook minden alapvető információt megad az opciókról amennyiben rájuk mutatunk.

3

Elérkeztünk a negyedik lépéshez a hirdetésünk vizuális megjelenéséhez. Ez egyben a legfontosabb a siker szempontjából. Tudja ezt a Facebook is, így amellett, hogy 6 kép feltöltését engedélyezi, külön felhívja a figyelmet arra, hogy ezek hatékonyságát egyenként nyomon tudjuk követni a jövőben. Teszteljünk, teszteljünk és teszteljünk! Szabaduljunk meg azoktól amik nem keltik fel az emberek figyelmét és gyűjtsünk a népszerűbbekhez hasonlókat.

4

Tovább haladva egyszerre több beállítást is elvégezhetünk, ezeket piros nyilakkal jelöltem. Mindig a lehető legtömörebben fogalmazzunk az online felületeinken, ezúttal azonban a Facebook nem is hagy más lehetőséget számunkra: mindössze 90 karakterrel gazdálkodhatunk (az online hirdetések felelősének beceneve Frandy, ez magyarázza a képen látható üzenetet :). Bal oldalon látható a gomb típusa, amelyre a látogatónak kattintania kellene, természetesen a vásárlás, letöltés, feliratkozás stb. felhívások közül azt válasszuk, ami az adott tartalomhoz kapcsolódik.

5

A hatodik lépés az, amiért egyértelműen érdemes otthagynunk a szórólapok, plakátok stb. világát. Miért fizetnénk azokért az elérésekért amiknek semmi hasznát nem vesszük? Itt az alkalom, hogy értelmet adjunk annak a rengeteg időnek, amit stratégiaírással töltöttünk a szervezetünknél: Tudjuk ki a célcsoportunk? Akkor az alábbi képen látható módon állítsuk be a kritériumokat. Ahogy látható az indonéz iroda számára ezúttal a fővárosban élő, inkább fiatal, helyi lakosok voltak a célcsoport a munka jellegéből adódóan. Azonban ahogy a képen is látható további szűrők is rendelkezésre álltak volna, mint az érdeklődés pl. környezetvédelem stb. Végül a jobb oldali sávban ellenőrizzük a kapcsolódó statisztikákat, ha nem megfelelőek módosítsunk a szűrési opciókon.

6

Az utolsó feladatok következnek. Először nevet kell adnunk a hirdetésnek, ez csak számunkra lesz látható, a reklám eredményességét nem befolyásolja. Állítsuk be a fizetési opciókat, a példában a napi összeghatárt állítottam be majd dollárban meghatároztam ennek maximumát. Ezzel a módszerrel biztosak lehetünk benne, hogy kezünkben tartjuk a kiadásokat, ezeket ráadásul bármikor módosíthatjuk utólag is. Beállítjuk a hirdetés tervezett időtartamát. Végül pedig optimalizáljuk a hirdetést, például a klikkelések számára.

7

Magával a hirdetéssel megvolnánk, de fontos rész még hátravan: mindig kövessük figyelemmel a hirdetési statisztikáinkat, ezeket a Facebook folyamatosan frissíti számunkra. Ezekből az adatokból tudjuk hatékonyan megtervezni a jövőbeni reklámkampányainkat, illetve ha szükséges menet közben megváltoztatni a meglévőket. Ugyancsak itt láthatjuk az egyes elérések végleges árát is: cost per post engagemet. A számlákat is erről a felületről nyomtathatjuk ki a költéseink után.

8

A Facebook tehát költséghatékony, célzott hirdetéseket biztosít a szervezetünk számára és rejtett költségektől sem kell tartanunk, használata határozottan ajánlott nem csak a nagy, de a kispénzű szervezetek számára is.

Schmidt Gergő

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s