5 tipp, hogy felfigyeljenek a munkánkra

A Greenpeace MobLab csapatának jóvoltából ismerhetjük meg ezt az 5 hasznos tippet, amiket ha alapul veszünk a kampányaink során akkor nem foghatunk nagyon mellé a mobilizálás, figyelemfelhívás terén. A Greenpeace nem ma kezdte az erőszakmentes akciók módszerét használni, úgy építi fel őket, hogy az a lehető legtöbb ember figyelmét felkeltsék, informálva és cselekvésre ösztönözve őket. Lássuk tehát az 5 leghatékonyabb módszert.

1. Bizonytalanság & veszély

001

A bizonytalan kimenetelű dolgok hatására a nézőkben, olvasókban kérdések merülnek fel, amikre válaszokat akarnak kapni. Ne mutassuk be rögtön, hogy hogyan végződnek az események, építsük fel a történetet valós időben, lépésről lépésre.

2. Személyes történetek

002

Az aktivistáink, adományozóink, és a szervezet munkatársai mind valódi emberek, megvan a saját, személyes történetük, ezeket megismerve az olvasók/nézők sokkal közelebb érzik őket magukhoz, rájönnek, hogy hozzájuk hasonló emberekről van szó. Az Arctic 30 kampány során megosztották a bebörtönzött aktivisták és rokonaik leveleit a nyilvánossággal.

3. Interakciók, tegyük közösségivé

 003

Tegyük a közönséget a megmozdulás kulcsszereplőjévé. Ne csak elmondjuk, hogy mi történik, tegyük lehetővé, hogy üzenetet kapjanak az aktivistáktól az esemény alatt, még jobb ha az érdeklődők is üzenhetnek nekik. Így is elősegítjük, hogy az emberek szolidárisabbak legyenek az önkénteseinkkel és az üggyel, amiért küzdenek.

4. Fejlesszük a történetet

004

Hozzunk létre mérföldköveket a kampány során, tegyük lehetővé, hogy az események révén maradjon mozgásban a történet amit el akarunk juttatni a közönséghez.

5. A hosszú történetek előnye

005

Rohanó világban élünk ugyan, ahol 24 órában juthatunk hozzá hírekhez, mégis időbe telik, amíg az emberek rálelnek a történetünkre és bekapcsolódnak abba. Hagyjunk időt nekik, ne zárjuk rövidre az eseményeket sorozatát, egy jó kampány lépésről lépésre bontakozik ki ugyanúgy, ahogy egy jó könyv.

Schmidt Gergő

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s