Az üzenet a régi, de a hatás lehengerlő

2014WomanTexting_Getty-163296487_230814,,Segíts a szegényeknek!” ,,Mondj nemet az erőszakra!” – nem kell profi kampányosnak lennünk ahhoz, hogy belássuk: ezek és a hozzájuk hasonló, unalomig ismételt szlogenek nem érik el a többség ingerküszöbét. Ennek ellenére a legtöbb szervezet még ma is hasonlókkal próbálja aktivizálni a célközönségét kevés sikerrel. A kudarcot követően gyakran hibáztatjuk a kor emberének nemtörődömségét, vagy éppen a vállalatok reklámjait, amik teljesen átformálták a közönség ingerküszöbét. Persze nem ez a jó megoldás, de mit tehetünk, ha ez az üzenetünk? Hogyan hathat valami, amit már ezerszer elmondtunk újszerűen, sokkolóan? A számos kreatív eszköz közül most két videót mutatok be, mindkettő a fordított pszichológia eszközét használja, az üzenet nem változik, a hatás mégis lehengerlő.

Az első videót egy amerikai szervezet készítette, ők a fegyvertartás visszaszorításáért küzdenek. A hatékony kampány érdekében úgy döntöttek, hogy a ,,fegyver rossz” üzeneténél valami jobbra van szükségük. A kérdés az, hogy hogyan lehetne rábírni az embereket, hogy odafigyeljenek azokra a statisztikákra, amik bizonyítják, hogy a fegyvertartás nagyobb veszéllyel jár a birtokosára, mint annak hiánya. A civilek úgy döntöttek megcélozzák az első fegyverükre vágyókat New Yorkban. Ennek érdekében elkészítették a saját kamu fegyverüzletüket és várták a vevőket. A rejtett kamera felvételein láthatjuk az érdeklődők arcát, amikor az eladó büszkén ecseteli a különböző fegyverek történetét (emberölések, öngyilkosságok..), de lássuk a videót:

A States United to Prevent Gun Violence videóját rövid idő alatt közel 8 millióan látták, a siker tehát magáért beszél.

A következő felvétel egy még egyszerűbb ötleten alapul: ahelyett, hogy a járókelők a megszokott ,,Adakozz a szegények javára!” és hasonló szlogenekkel találkoznának, nézzük meg hogy reagálnak az ellenkezőjére:

The Pilion Trust videóját csak a You Tube-on 5 millióan nézték meg, biztos, hogy nem kevesen kattintottak a látottak után az adományozás gombra. Ez utóbbi nagy hiányosság volt a States United to Prevent Gun Violence esetében, ők ugyanis nem kértek semmilyen aktivitást, adományt stb. a videójuk végén. Fontos, hogy sose felejtsünk el kérni!

Ahogy a fentiekből is látszik, a növekvő médiazaj ellenére kreatív ötletekkel még a legelcsépeltebbnek ható üzeneteket is hatékonyan célba tudjuk juttatni.

Schmidt Gergő

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s