Online adományszervezési trendek 1. rész

capture-20150510-200519Az online adományszervezés és online mobilizálással esetén minden mérhető, minden egyes pillanat, minden kattintás, feliratkozás, adomány, vagy aláírás. Csepp csepp után, az információk megállíthatatlan áradata, tesztek, jelentések, kimutatások és grafikonok végtelen sora érhető el. A túl sok adat azonban ugyanolyan rossz, mint a túl kevés.

Mi viszont segíteni akarunk nektek eligazodni ebben az útvesztőben, rámutatni a stratégiák gyenge pontjaira, és megtalálni a még hiányzó lehetőségeket. Azt szeretnénk, ha a segítségünkkel több adományt, több önkéntest tudnál bevonni a világ megmentésébe. Ezt a célt szolgálja az M+R felmérés is, amely 84 civil szervezet adataiból tevődik össze, mégis egy átlátható, tiszta képet ad az online trendekről, arról, hogy milyen eszközök és miként hasznosak nonprofit szféra számára.

Az alábbi adatok segítenek, hogy gyors, és könnyen értelmezhető módon betekinthessetek az online eszközök világába anélkül, hogy elvesznétek a különböző adatok tengerében, mindezt friss, 2014-es adatok alapján. Kezdjük néhány elgondolkodtató adattal:

Használsz email fundraisinget? Jó tudnod, hogy a M+R tanulmánya alapján minden kiküldött 1000 email 11.000 Ft bevételt generál a szervezet számára.

Te is elkészítheted a saját szervezeted értékelését email adománygyűjtés hatékonysága szerint. Írd be az első négyzetbe, hogy milyen arányban adományoztak legutóbb az üzenetedet megkapók, a másodikba pedig az adományozott összeg átlagos nagyságát. Végül ezerrel szorozva megkapod, hogy a fentiekhez képest mennyire eredményesek az FR emailjeid. Ha a szám alacsonyabb a nemzetközi átlagnál, akkor ideje áttanulmányozni más szervezetek hasonló emailjeit, hogy megtudd mit csinálhatnál jobban.

capture-20150510-194331

Küldesz figyelemfelhívó emaileket? Ha igen, akkor a felmérések szerint 1000 üzenetből 29 eléri a célját és cselekvésre ösztönzi a címzettet. (Ha környezetvédelmi szervezetről van szó, akkor az eredmény ennél jobb lesz.)

Szükséged van adományozókra? A vizsgált szervezetek online forrásból származó bevételei 2013-2014 között 13%-al nőttek.

Felhasználod a közösségi médiát a kampányaidhoz? Minden 1000 email feliratkozóra 285 Facebook és 112 Twitter követő jutott a vizsgált szervezeteknél, de a közösségi média sokkal nagyobb arányban nőtt, mint az email kapcsolatok száma.

Van szervezetednek honlapja?  Akkor jó tudnod, hogy a vizsgált szervezetek  1000 honlap látogatónkként átlagosan 165.000 Ft adományt gyűjtöttek, ez máshogy kifejezve 7.6 donort jelent ezer látogatónként (mivel az összeg magas ennyi adományozóra, ezért valószínű, hogy havi-rendszeres adományozókká váltak a látogatók).

Nincs honlapod? Jó tudnod: ez meglehetősen furcsa, tényleg. Az alábbiak valószínűleg semmi hasznosat nem tartogatnak számodra, vagy éppen számodra a legfontosabbak…

 Folytatás egy hét múlva. A sorozat az M+R nonprofit piackutatási anyagaiból származik

Schmidt Gergő

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s