Jó példa a Magyar Élelmiszerbanktól

capture-20150523-152909Tavaly májusban mi magunk is találkoztunk a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkatársával, hogy beszélgessünk adományszervezési terveikről, már akkor látszott, hogy jó ötleteik vannak. Most az 1% gyűjtési időszakban több szervezet honlapját is megnéztük, kíváncsiak voltunk, hogy kik, milyen ötletekkel vágtak bele a kampányukba. Végül ami különösen tetszett nekünk, az az Élelmiszerbank fundraising felülete volt. Ők egy kalkulátorral mutatták be mennyit is ér az a bizonyos 1%.

Miért nagyon jó ez a módszer a támogatók megszólítására? Először is a potenciális donorok egy része alapvetően nem hisz az 1% felajánlás segítő erejében. ,,Ugyan, az a pár száz forint..” mondattal, vagy egy ehhez hasonlóval le is veszi válláról azt az 5 perces terhet, amit az ezzel való foglalkozás jelentene. Egy másik csoportba azok tartoznak, akik ugyan felajánlják/felajánlanák ezt az összeget, de a civil szervezetekkel kapcsolatos bizalom, vagy kiemelt preferencia hiányában gondban vannak azzal, hogy az ő pénzük hol lenne a legjobb helyen, hol mire fordítják azt?

capture-20150523-141150

Nos az első kérdésre rögtön kiválóan megfelelt az Élelmiszerbank, bizony, az a pár ezer forint, ami nekünk semmibe sem kerül rögtön harmincszor akkora összeggel segít majd egy rászorulón.  Minden 1 000 Ft-ból 30 000 Ft értékű élelmiszert juttatnak el a rászorulók asztalára – mondja a szervezet. Ha bárki még mindig kételkedne benne, hogy az ő felajánlása is számít, akkor elég csak az egyszerű, de interaktív kalkulátorban megadnia a keresetét és nem lesz több bizonytalanság.

A második problémát is jól kezeli a szervezet azzal, hogy tárggyá alakitja a felajánlott összeget, ezzel az 1%-os felajánlással pontosan ennyi darab joghurtot, étolajat stb. tudsz eljuttatni a rászorulóknak. Mindezt ki is választhatom, ráadásul közhely számba megy, de képekben kell kommunikálnunk, tehát megjelenik a beállított élelmiszer képe is.

Azaz a képlet: Te ezzel rendelkezel –> Mi ezt tesszük–> Ha nekünk segítesz ez történik.

Magának a kalkulátornak az ötlete egyébként azokra a módszerekre hasonlít, amikkel sok nemzetközi szervezet is él. Ők is rájöttek, hogy minél személyesebb és kézzelfoghatóbb az adomány haszna, annál szívesebben fognak segíteni az emberek. Ezért van, hogy az Oxfam honlapján kiválaszthatjuk, hogy egy víztisztító rendszert, egy kecskét, vagy akár egy tankönyvet adományozunk a felkarolt közösségnek pl. Afrikában. Ugyanez a helyzet a Greenpeace Ausztrália esetében, ahol még némi humorral x méter láncot vehetnek a támogatók az akciókhoz, vagy éppen motorcsónak tréninget aktivistáknak. Tehetik mindezeket akár más nevében egyfajta ,,a nevedben adományoztam egy kecskét” ajándékként ismerőseik számára is.

A kampány eszköze tehát nagyon jó, egy-két személyes történettel is megerősíthető, ahol bemutatásra kerül az élelmiszerek átadása, de alapvetően ha hatékonyan sikerült eljuttatni a célcsoporthoz az üzenetet, akkor sikeres kell, hogy legyen. Ez utóbbi még kérdés számunkra, de reméljük erre is választ kapunk az Élelmiszerbanktól, ebben az esetben a cikket frissíteni fogom.

Schmidt Gergő

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s