Milyen típusú világjobbító vagy?

Astory-of-stuff-networker-e1411425559904ktivista, változtató, aktív állampolgár, jobbító, bárhogyan is hivjuk, többféle mód létezik arra, hogy valaki aktívan részt vegyen a  körülöttünk lévő világ jobbá tételében.  A storyofstuff.org eddig remek kis rajzfilmekkel hívta fel a figyelmünket a globalizációra, a fogyasztásra, a környezetre, de méginkább mindezek közepén miránk, az egyénre. Én mit tudok tenni? Ma, most, itt?
Hogyan vonjuk be szimpatizánsainkat, hogyan tegyük aktívvá önkénteseinket? Hogyan éri el mindezt a Story of Stuff velünk? Élvezetes kérdőívüket kitöltve megtudhatjuk milyen típusú világmegváltók vagyunk? Tüntető, hálózatépitő, nyomozó, kommunikátor, építő, fejlesztő? (Nézd meg ITT)

Mik alapján tudja megítélni mindezt egy kérdőiv? Milyen aktivitás a kedvenced, mit teszel, ha egy óriási gödröt látsz az út közepén, vagy hogy mit jelent számodra a változtatás, alkotni, felfedezni, küzdeni vagy esetleg együttműködni?
Vigyázz, olyan válasz nincs, hogy nem foglalkozom a problémával, vagy hogy inkább továbbsétálok!
A program szakmailag is érdekes, merthogy a szervezet új kategóriákat alkotott az aktivizmusban ezzel a kérdőívvel, amelyek sokkal többet árulnak el az önkéntesség, aktivizmus hátterében lapuló motivációról. Korábban csak az alkalmi vagy a rendszeres önkéntességről beszéltünk, esetleg az alkami

és rendszeres támogatásról vagy az online aktivizmusról. A Sos Közösség meghatározásaival viszont az elköteleződést és ennek típusát is changemakertypes-300x227kategorizálhatjuk a személyes képességek, érdeklődés alapján, amivel a potenciális, egyedi hozzájárulás is könnyebben megfogható.  Önkéntes és aktivista koordinátoroknak is kiválóan alkalmazhatóak a kategóriák. Allison Cook, (aki a Sos projektek arca és egyébként nemrég lett a Greenpeace USA igazgatója) szerint:
„mindegy, hogy milyen feladatot látsz el a közösségben, mert nekünk nem csak dühös emberekre van szükségünk, akik tüntetnek, de szükségünk van olyanokra is, akik stratégiákat alkotnak, akik szórólapokat terveznek, akik a pénzügyekkel foglalkoznak. Az emberek sokszor nem gondolnak magukra aktivistaként, ha ilyen feladatokat látnak el csak mert nem látják, hogy mekkora potenciáljuk van a dolgok megváltoztatásához. A kérdőív ezt a gondolkodásmódot igyekszik megváltoztatni.”
45 ezeren már az első két hétben kitöltötték a tesztet, és a kitöltők 75%-a volt új a szervezetben. A szervezet a kvíz kitöltése után e-mailekben kínál lehetőséget az érdeklődőknek, személyre (típusra/érdeklődésre) szólóan, igy sokkal nagyobb eséllyel tudja motiválni a szimpatizánsait.

És ha eddig véletlen nem gondoltuk volna, hogy képesek lennénk változtatni a világon, akkor nézzük meg mindenek előtt a SOS rövidfilmjét arról világváltoztatásról.

Bővebben a kvíz mögötti önkéntes stratégiáról a Greenpeace remek  Moblab oldalán olvashattok.

 

 

Baranyai Liza

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s