Lift-történetek

tosellishumanElevator pitches? Mit jelent? A legrövidebb útja a meggyőzésnek. Az elevator pitch az, ha valakit meg tudsz győzni, hogy valamit megvegyen/adományozzon valamire egyetlen rövidke pár perces közös liftút során. De mégis hogyan? Daniel H. Pink a “To sell is human” című könyvében 6 módszerről számol be, amit megfigyelt korunk meggyőzés módszertanában. Ha tudsz angolul nézd meg az író rövid összefoglalóját a Youtube-on: ITT. Vagy olvass minket 🙂
Nézzük hát az első típust:

  1. Pixar sztori olyan, mint a mesékben:
    Kezdődik azzal, hogy “Egyszer volt, hol nem volt ……Aztán egy napon……….Ezért aztán………….Ezért aztán……..És végül……………….
    Csak töltsd ki a pontozott szöveget és fejezd be valami erős kéréssel.
    Miért olyan hatásos? Mert nem csak a logikai összefüggéseket látjuk, hanem a történetet is, az élet egy epizódját. És amint egy kéréssel, nyitott véggel fejezzük be a történetet, a másik fél érezni kezdi a szerepét, a pontot, ahol ő megváltoztathatja a történetet.

Pl: 1.a. hosszabb változat Az indiai földművesek évszázadokon át termesztették a gyapotot, ebből éltek millióan családjaikkal. Aztán egy napon megérkezett egy Monsanto nevű cég az embereivel, akik ingyen osztogatták a génmódositott vetőmagokat. Ezért aztán az emberek elkezdték kipróbálni a vetőmagot, hiszen ingyen volt és a cég emberei megbízhatóaknak tűntek. De a vetőmagok génmódositottak voltak, amik aztán elszennyezték a földjeiket. Mivel a szennyezés a levegőben is terjedt, ezért aztán a szomszédok földjei is génszennyezettek lettek. A génszennyezett területen viszont már soha többé nem lehetett természetes vetőmagokat használni. Igy végül az indiai földművesek csak a génmódositott, Monsanto-s vetőmagokkal tudtak vetni ezentúl, amik ára az egekbe szökött és tönkretette milliónyi földműves életét. Millióan kezdtek éhezni, akik közül végül több ezren vetettek véget életüknek. Ne hagyd, hogy a többiek is ilyen sorsra jussanak.  Meg tudjuk-e állitani a termőföld teljes elszennyezését? Segits megállitani a Monsantot!
1.b. Tomi boldogan élt családjával két éves koráig, mig aztán egy véletlen baleset kapcsán autóbalesetben elvesztette a szüleit. Ezért nagymamájához került, aki  viszont nem sokkal később meghalt, igy Tomi nevelőintézetbe került. Nevelőintézetis lévén nem jutott megfelelő oktatáshoz, ezért egy gyárban kezdett dolgozni. De mivel nem volt elég a fizetése egy albérletre, ezért hajléktalan lett. Ezért elveszítette a munkáját is. Segits, hogy újra legyen otthona, munkája, jövője!

  1. E-mail

Két ok van, amiért emberek megnyitnak e-maileket: a hasznosság és a kíváncsiság. Bármi ezeken kívül vagy ezek kombinációjában van, nem működik. Obama nagyon jól tudta ezt a kampányában, nagyon sok e-mailt küldött ki a kampányában. És melyik volt a legnépszerűbb tárgy? “Hey!” Az emberek egyszerűen kíváncsiak.

  1. Rímek

Sokan vagyunk, akik imádjuk a laza játékos, rímes beszédeket. A rímek valahogy segítenek abban, hogy az emberek befogadják és megértsék az üzenetet. Elég egy mondat, ami rímel, máris bemászik a fülünkbe és még évek múltán is ott marad. Fabulon a bőre őre, ezt használja nyakra-főre! Azért van itt erő, izom, mert mindennap tejet iszom! Hé, emberek! Hova mentek? Rumba-rumba-Centrumba! Ragyogó fogsor, üde száj: reggel este Ovenall! Útbaesik jövet-menet – a Takarékszövetkezet. Egyen halat, a legjobb falat! Minden időben Tisza cipőben. Minden szinten szinte minden. Ugye ismerősek ezek a szlogenek gyerekkorunkból? Még ma is örömmel emlékszünk rájuk, nem?
Folyt. köv. nemsokára.

Baranyai Liza

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s