Lift-történetek 2.

tosellishumanCikkünk a múlt heti lift történetek folytatása, amelyben Daniel H. Pink, a “To sell is human” című könyvében megjelent 6 hatásos módszert elemzi a meggyőzésről.

4. módszer: A kérdés
Megdöbbentően hatásos módszer, maga a kérdésfeltevés. Ahelyett, hogy hosszú monológokba bocsátkoznánk a meggyőzés érdekében, egyszerűen tegyünk fel kérdéseket.  Az író Reagen-t idézi, aki a ’80-as években ahelyett, hogy azt mondta volna, hogy a gazdasági mutatóink romlottak az elmúlt két évben, feltett egy egyszerű kérdést: Jobban élsz most, mint 4 éve? (Ez a kérdés milyen ismerős nekünk is, magyaroknak!)
A kérdések hatása, hogy elkezdünk gondolkodni, mert a kérdésre válaszolni kell. És ahogy a hallgatóságunk gondolkodni kezd, a témánk egyre inkább az övékévé válik, majd felsorolják a saját érveiket, amelyek miatt egyet kell érteniük velünk. Igy nem a válaszokra van szükségünk, hanem csak a megfelelő kérdésre.

5. módszer: Twittelés
A Twittelést az író mint egy meggyőzési módszert ismereteti, amely során a lehető legrövidebben megfogalmazva adhatunk információkat és… kérdezhetünk is.

6. módszer: Egy szó
A századunk nagy találmánya az egy szó tulajdonlása. Ha van egy szó, amit a köztudatban el tudunk ültetni, amely szó kimondása során mindenki ránk gondol, vagy a termékünkre, azzal már nyert ügyünk van. Obamának a szava 2012-ben a “forward” volt. Ezt a szót használta minden reklámjában, minden publikációjában, minden nyilatkozatában. És így képes volt az egész üzenetét beleülteni egyetlen egy szóba.

Összességében a beszédeket nem egyoldalúan kell elképzelni, sokkal inkább egy labda, amit a másik felé dobunk, nekik pedig el kell kapniu. Beszédünk egy interaktiv játékhoz legyen hasonlatos. A beszédünk során ne arra gondoljunk, hogy most el fogjuk adni ezt és azt, hanem tekintsünk mondanivalónkra úgy, mint egy meghivás, egy érdekes meghivás egy beszélgetésre, mondja Daniel H. Pink a youtube-on megjelent könyvbemutatójában. 

 

Baranyai Liza

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s