Hogyan hozzuk ki a legtöbbet az Instagram-ból?

Az Instagram a maga több, mint 300 milliós felhasználótáborával népszerűbb, mint a Twitter. Miközben a lakosságon belül a 18-29 éves korosztálynak már a fele rendszeresen használja, addig a civil szervezetek viszonylag kis számban és kevés aktivitással vannak jelen az oldalon. Annak ellenére kapcsolódik kevés szervezet az Instagram-ra, hogy kiváló eszköz a támogatók, önkéntesek inspirálására vagy a “storytelling” módszer alkalmazására. A legjobban akkor működik, amikor a szervezet arra használja a felületet, amire eredetileg is szánták, saját, telefonos fotókat készítve, bemutatva a posztokban, hogy ebben a pillanatban, itt és most min dolgoznak, milyen segítségre lenne szükség a kampányaikhoz.

Ha egy tábori kórházban látunk el menekülteket ne habozzunk posztolni a kifogyóban lévő gyógyszerekről, ezek a felhívások mindig jobban működnek a maguk spontán, őszinte megjelenésével.

capture-20150809-144526

Ezekre a szempontokra figyeljünk az Instagram használata során:

  • Hozzuk közelebb az eseményeket az emberekhez

Ahogy arról már szó volt, a történetek kézzelfoghatóbbá tétele nélkülözhetetlen az emberek megszólításában, az Orvosok Határok Nélkül ennek megfelelően folyamatosan közvetít képeket a munkájukról, legyen az sebesültek ellátása, vagy egy ,,ebola pont” működése, a lényeg az, hogy ezzel a módszerrel sokkal jobban elérik az embereket, főleg a fiatalokat, akik felé egyébként is nyitni szeretnének.

  • Építsünk arculatot

A WaterAid egyik munkatársa arról számolt be a Guardian-nak, hogy az Intstagram segítségével elértek már politikusokat és adománygyűjtőket egyaránt, nem is beszélve arról a kampányukról, aminek révén 20.000 új követőt toboroztak a honlap használatával mindössze egy hét leforgása alatt. ,,Nyomon követjük a világban történő eseményeket és reagálunk rájuk, mindezt megjelenítjük az Instagram segítségével, így ismerik meg egyre többen a szervezetünk munkáját.”

  • Vonjunk be támogatókat

 A National Trust minden héten egy ,,fotó kihívás” nevű játékra invitálja a követőit, ahol mindenki megoszthatja a témához kapcsolódó képeit a szervezettel és annak követőivel. Az ilyen aktivitások képesek még inkább tudatosítani a szervezet küldetését és növelni a támogatók elkötelezettségét is.

B32jBtKCEAAndVw

  • Határozzunk meg célokat

Nincs szükség nagy digitális csapatra, de szükség van tisztán meghatározott célokra. A Beating Bowel Cancer kommunikációs munkatársa megszervezte a Decembeard UK kampányt mivel feltűnt számára, hogy egyre többen posztolnak és kommentelnek szakállas képeket, ezért szakállas férfiakat vontak be a kampányukba, hogy terjesszék a hírüket, aminek segítségével pár hónap alatt 56-ról 3800 főre növelték követőik számát.

És egy utolsó tipp: ne vigyük túlzásba a hashtag-ek használatát, alkalmazzuk őket mindig csak a releváns képekre és mindig takarékosan bánjunk velük.

 a The Guardian cikke alapján

Schmidt Gergő

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s