Online adományozói oldal – mikre figyeljünk?

Szeretnél egy online adományozási felületet? Ahol a szervezeted szimpatizánsai egy kattintással támogatókká is válhatnak? Összeszedtünk néhány pontot, amire mindenképpen figyelni kell, mikor megtervezed az online adományozási felületet:

  1. Pénzügyi szolgáltató
    Első körben érdemes végiggondolni milyen pénzügyi szolgáltatóval szeretnél dolgozni. A magyar bankok webshop szolgáltatását ajánljuk elsősorban, főleg azért, mert ezek magyar felületek és a honlapodon való adományozási űrlap kitöltése után a támogatód rögtön egy általa ismert bank belső, biztonságos oldalára ugrik. (K&H, OTP, CIB, Budapest Bank, UniCredit)

fundraising

A NIOK évente meghirdeti pályázatát online adományozás elősegítésére az OTP bankon keresztül itt.
Webáruházak fizetési megoldásairól itt tudhatsz meg többet.
Más, főleg külföldi pénzügyi tranzakciót biztonsággal kínáló cégek is léteznek, ahol a pénzügyi felületet a honlap látogatója nem is látja, vagy ahol saját arculatunkra alakíthatjuk az adományozói oldalt. A Shopify listázta a Magyarországon található fizetési kapukat.
Fontos, hogy végiggondoljuk a stratégiánkat és az alapján válasszunk olyan megoldást, amelyik csak egyszeri vagy amely rendszeres adományozást is lehetővé tesz. Fontos azt is végiggondolni, hogy az adományozói célcsoportunk magyar-e vagy külföldi? Ha külföldön élő magyarok vagy külföldiek az adományozói célcsoportunk, célszerű olyan pénzügyi szolgáltatót választani, ahol könnyedén lehet nyelvet váltani és külföldről is biztonsággal elérhető a szolgáltatás.

Legtöbbet civil körökben használt szolgáltatás mégis a Paypal, amely fix felülettel rendelkezik és sokszor még a mai napig találkozunk angol nyelvű vagy angol-magyar mixelt nyelvezetű Paypal-os oldalakkal magyar civileknél.
Mindegyik szolgáltatónak van előnye, hátránya. Célszerű egy gyors összehasonlítást készíteni az áraikról (legtöbb helyen az adományok %-ában kell fizetni), a szolgáltatás színvonaláról, nyelvi beállításairól, testre szabhatóságáról vagy hogy mobilbarát-e vagy sem. Azt sem árt előre tudnunk, hogy beindításához szükségünk van-e IT szakemberre, vagy magunk is megbirkózunk vele?

 

  1. Adatvédelem

Még mielőtt élesítenénk online adományozói oldalunkat, ne feledjük el, hogy regisztráljunk az Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál, ahol adatvédelmi nyilvántartásba vételünket kérjük.  A jogi háttérről itt olvashatunk.

Adatvédelmi nyilvántartási számot pedig itt kérhetünk.

Az adatvédelmi tájékoztatónkat a honlapunkon jól látható helyen kell elhelyezni, a nyilatkozatot pedig akkor fogadtassuk el a támogatóinkkal, mikor adataikat kérjük el tőlük.

Ilyen nyilatkozatokat könnyedén találunk más civil szervezeteknél, csak keressünk rá a neten.

 

  1. Design

Ha mindez megvan, akkor jöhet a technika ruhába öltöztetése, azaz a dizájn. Az online adományozói felületünk megtervezésekor ne feledjünk néhány alapszabályt, például:

  • a lehető legkevesebb kattintással lehessen adományozni,
  • a lehető legegyszerűbben lehessen adományozni (minden mondatunk egyszerű és könnyen érthető legyen),
  • a lehető legkevesebb adatot kérjük az adományozótól
  • az adományozók értsék, hogy mire adományoznak
  1. Támogatási útvonal

Miután megterveztük a honlapunkat, jöhet a következő lépés, tervezzük meg, mit kap a támogató, mikor már megtörtént az adományozás. Érdemes egy Köszönő oldalt gyártani, ami azonnal felugrik az adományozás után. Itt lehet kérni a támogatót az oldalunk FB-os megosztására, vagy ajánlhatunk önkéntes lehetőséget is ezen a lapon. De a legfontosabb a megköszönés!

Köszönő e-mailt is tervezhetünk az adományozónak, ezeket általában a mai honlapok automatikusan tudnak generálni. A későbbiekben a kapcsolattartást se feledjük. Ne feledjük, hogy egy támogató megtartása sokkal kevesebb pénzbe és energiába kerül, mint egy új megszerzése!

 

Ha pedig mindez kész, akkor jöhet a tesztelés!

Sok sikert!

Liza

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s