Marketing tanulságok az Obama-kampányról

barack-obama-profileSzámos cikk foglalkozott már Obama kampányával, de újra és újra érdemes megvizsgálnunk az általa használt módszereket, mert egy politikai kampány eszközei nagyon közel állhatnak a civil szervezetekéhez. Lássuk mik ezek a módszerek:

  1. A leghatékonyabb szöveget válaszd a tárgymezőbe

Mindenki, aki csak egy kicsit is foglalkozott online marketinggel tudja, hogy az email tárgymezőben használt szavak, mondatok nagyban befolyásolják a megnyitási arányt. Az nymag.com összeállította nekünk, hogy milyen kifejezésekkel igyekezett az Obama kampánycsapat növelni a tényleges elérések számát.

Nézünk meg néhányat ezek közül:

  • Ha készen állsz
  • Foglaltam neked helyet
  • Vacsora?

Nagyon személyes jellegű üzenetek ezek, ugyanakkor építenek a kíváncsiságunkra is. Ne felejtsük ugyanakkor, hogy a politikai témák iránt érdeklődők gyakran nagyon erősen elkötelezettek érzelmileg is az általuk támogatott párt, ideológia, politikus irányába, ezért sokszor más típusú üzenetek működnek az esetükben. A teszteket nem spórolhatjuk meg magunknak.

obama-email-subject-lines

2. Ne szalassz el egyetlen lehetőséget sem a kontaktlistád  bővítésére

A legfontosabb, de gyakran legnehezebb lépés is, hogy kapcsolatba tudjunk lépni azokkal, akik szimpatizálnak a munkánkkal, ügyünkkel. Hatalmas lehetőségről mondunk le önként, ha nem ragadunk meg minden adandó alkalmat, hogy elkérjük az emailcímüket/telefonszámukat. Sokan tartanak a felugró, beúszó ablakok alkalmazásától, attól, hogy ezt a honlap látogatói esetleg bosszantónak fogják találni. Ezzel szemben kutatások bizonyítják, hogy a fenti módszerek nem tántorítják el a honlap látogatóit és nem generálnak negatív visszajelzéseket, ellenben a látogatók jelentős százaléka adja meg ezeken keresztül az elérhetőségeit.

stand-with-the-president

Szintén hasznos módszer, ha magát az oldalunk fő fotóját alakítjuk át olyan felületté, amelyik alkalmas emailcímek gyűjtésére, ahogy Obama csapata is tette az elnök honlapján. Persze a legjobb ha mind a két eszközt bevetjük a szimpatizánsok elérése érdekében.

opponents-are-outspending-us

3. Építsd fel a kommunikációd a bevonás elmélyítésére

Miután beérkeztek az új feliratkozások és a hozzájuk tartozó emailcímek, a friss követőket egy kevésbé direkt módon kérték arra, hogy adományozzanak. Ahelyett, hogy egyszerűen újabb hozzájárulást kértek volna a kampányhoz – feliratkozást követően immár pénzbelit -, egy köszönő emailt küldtek ki, ennek viszont része volt az adományozás lehetősége is.

Így, lépésről lépésre vezették a támogatókat az erősebb elköteleződés felé vezető úton, anélkül, hogy túl követelőzőnek tűntek volna.

thank-you-for-signing-up

4. Tesztelj!

Sokszor beszélünk erről és nem véletlen, az Obama kampány egyik legfontosabb tanulsága az volt, hogy mindent mérhető, rá kell jöjjünk, hogy milyen módszerek a leghatékonyabb számunkra.

are-you-inA kampánycsapat minden elképzelhető részletet mért, variációkat tesztelt és újraalkotott, ha kellett. A hívószavakat, tárgymezőt, az üzeneteket a honlapon, az adománykérés időzítését, módját stb. A képen látható üzenet is csak egy volt azok közül, amik kiállták a próbát. Szóval? Are you in?

Készült az nymag.com anyagainak felhasználásával.

Schmidt Gergő

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s