Év végi teendők és újévi fogadalmak

100Most, hogy az év vége felé közelítünk, itt az idő, hogy számotvessünk idei évi eredményeinkkel, sikereinkkel és szembenézzünk a jövő év kihívásaival. Az év végi elszámolásra, értékelésre sokszor nem marad időnk, rohanunk a Karácsony miatt és az év végi feladatok felsűrűsödnek, és bár a legtöbbször év közben is rohanunk és sokszor még így is kifutunk a határidőkből, a december végképp elúszik.
De mi az, amit semmiképp ne feledjünk, amire mindenképpen szakítsunk időt év végén?

Karácsony előtt ne feledjük:
Megköszönni a támogatóinknak, közösségi média követőinknek, petíció aláíróknak, önkénteseinknek, hogy velünk voltak, hogy együtt sokmindent elértünk.
A köszönet-kommunikációban javasoljuk, hogy ne építs gátat a támogatók és köztetetek, azaz az üzenet központjában a donor (a címzett) álljon, az üzenetben arra törekedjün, éreztessük hogy az eredmények közös eredmények, hogy milyen sok sikerben volt része a támogatónak.
Célszerű viccesen kommunikálni, kilépni a szokásos jókívánságok közül és valami viccessel, egyénivel nyitni, valami igazán személyreszabottat, vagy szervezethez illőt kívánni a jövő évre.

Két ünnep között:
Ha dolgozol, ideális az iroda csendje az elmélyedésre, arra, hogy visszatekints az eredményekre szervezetileg és személyesen.
Minden év végén érdemes egy összegzőt készíteni az adott évről. Legnagyobb kihívások az évben, megoldások, problémák,

amelyeket jól sikerült megoldani, tanulságok. Sok szervezet semmilyen dokumentációt nem készít a szervezet fejlődéséről, a folyamatokról, az eredményekhez vezető útról. Ez többnyire akkor tűnik fel, amikor már késő, mert az egyik kulcsszereplője a szervezetnek éppen távozik, az utód még nem érkezett meg, így könnyedén veszik el a szervezetből 2-3 vagy akár 10 éves szakmai tudás is úgy, hogy valójában könnyű lett volna megőrizni. A személyesen tanult dolgokat nem nehéz szervezeti tudássá alakítani, ha egyszerűen év végén egy kis listát készítünk az adott évi tanulságokról. Minden év végén készítek beszámolókat, ha a főnököm nem is kéri külön – azért mindig elküldöm neki 🙂 – akkor magamnak. Mert sosem lehet tudni, hogy mikor melyik információra lesz szükségünk, hogy mikor melyik résztevékenységünket akarjuk majd több éves távlatra visszatekintve elemezni és mennyire nem lesz mindegy, hogy melyik esemény, folyamat mikor, hol és hogyan kezdődött. Így ha szereted a szervezeted, akkor ne csak azzal számolj el év végén, hogy mennyi mindent adott neked, hogyan fejlődtél szakmailag az adott évben kapott feladatoktól, hanem hogy te mit adtál a szervezetnek. Dokumentáld és add tovább, hogy a te tudásod, tapasztalataid szervezeti tudássá váljanak és hogy az utánad következőknek ne kelljen mindent előről kezdeni.

Új év kezdetén:

Nem csak a magánéletben érdemes célokat kitűzni az új évre, javasoljuk a munkahelyen is. Az új év kezdődhet valami olyannal, 101amit eddig mindig tologattál, valami, amire eddig sosem volt idő. Egy lomtalanítás az irodában vagy csak rendrakás a fiókokban, átrendezése a térnek, hogy jobban érezzük magukat. Január elején általában van még egy kis szusszanásnyi időnk, mielőtt elkezdődik a nagy hajrá, ezért célszerű ilyenkor végignézni a számítógépen a mappákat, rendezni őket, és nem csak körülöttünk, de bennünk is egy kicsit rendet rakni, hogy az új évnek felkészülten, kipihenten, energikusan kezdjünk.

A január ideális új szokások meghonosítására az irodában, új, közösségi célok kijelölésére, például, hogy idén majd megvalósítjuk végre, hogy mindig együtt tudjuk ebédelni a munkatársakkal, hogy előre meg tervezzük az utazásokat és összehangoljuk a rendezvényeinket, hogy közös naptárat hozunk létre, amiben jobban követhetjük saját eseményeinket. Gondoljuk a többiekre, arra, hogy mennyire keveset tudnak a mi munkánkról, hogy mi is milyen keveset az övékről és találjuk ki olyan megoldásokat, ahogyan közelebb tudunk kerülni egymáshoz és a munkánkat is jobban tudjuk integrálni.

A január ideális olyan fogadalmak meghatározására is, amelyek a munkánkat érintik, például hogy „többé nem fogom az utolsó pillanatra hagyni a feladatokat” vagy az még jobb, ha mindezt pozitívan fogalmazzuk meg és még segítséget is kérünk a többiektől, azaz például megbeszéljük, hogy senki nem küld a másiknak rövid határidős feladatot és hogy előre egyeztetjük egymás munkáját érintő, integrált feladatainkat.

 

Jó évkezdést!

liza

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s